Eiropas valstu nodokļu administrācijas Rīgā dalās ar pieredzi par virtuālajiem asistentiem jeb čatbotiem

 Publicēts: 08.10.2019. 11.08


Apakšsadaļu izvēlne

Virtuālo asistentu ieviešana šobrīd ir daudzu Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu prioritāte, tajā skaitā – arī Latvijas Valsts ieņēmumu dienestam (VID). Tādēļ esam gandarīti, ka tieši Rīgā šī gada 8. un  9.oktobrī notiek Eiropas Komisijas (EK) seminārs par virtuālā asistenta ieviešanu nodokļu administrācijās “Virtuālais asistents – serviss labākai nodokļu maksātāju apkalpošanai”.  Pasākumā tiks pārrunāti dažādi tā ieviešanas un uzturēšanas aspekti – gan virtuālā asistenta ieviešanas tehniskā puse, gan darba organizācija, datu kvalitāte un citi jautājumi. 

Darbseminārā piedalās 49 pārstāvji no dažādām Eiropas Savienības dalībvalstu nodokļu administrācijām, kā arī Eiropas Komisijas Muitas un nodokļu ģenerāldirektorāta IT sadarbības darba grupas vadītāja Katalina Ģetvaine Kasāša (Katalin Gyetvaine Kaszas).

Seminārā piedalās arī vairāki Latvijas VID pārstāvji – ģenerāldirektora vietniece, Informātikas pārvaldes direktore Vita Narnicka, kura arī atklāj pasākumu, kā arī viņas vietniece Lita Marnauza, Nodokļu pārvaldes direktora vietniece Ilze Jankova, kā arī vairāki citi VID informātikas un nodokļu jomas eksperti, kuri ir arī VID virtuālā asistenta izstrādes darba grupas sastāvā. Šāda plaša pieredzes apmaiņa ar citām dalībvalstīm ir ļoti aktuāla, jo arī Valsts ieņēmumu dienestā tuvākajā nākotnē darbā tiks pieņemts virtuālais asistents jeb čatbots. Projektam sekmīgi noslēdzoties, nākamā gadā sākumā tas sāks savas darba gaitas VID tīmekļvietnē, palīdzot iedzīvotājiem jebkurā diennakts laikā rast atbildes uz biežāk sastopamajiem jautājumiem.

Darbsemināra mērķis ir, daloties ar pieredzi un labāko praksi, uzlabot dalībnieku zināšanas par virtuālo asistentu jeb čatbotu attīstību un iespējām tos integrēt nodokļu administrāciju ikdienā, kā arī identificēt iespējamos sadarbības virzienus šajā jomā. Semināra laikā ar savu praktisko pieredzi dalīsies tādas valstis kā Somija, Spānija, Īrija un Zviedrija. Ar savu pieredzi un zināšanām dalīsies arī Latvijas uzņēmumi, kuri jau ir izstrādājuši virtuālos asistentus vai arī tos jau izmanto savā ikdienas darbā.  Nozīmīgu darbsemināra daļu veidos tieši aktīvs darbs grupās, diskutējot un apspriežot iespējas, kā vislabāk izmantot virtuālos asistentus nodokļu administrāciju klientu apkalpošanas jomā, kā arī meklēt saskares punktus un vienoties par iespējamiem sadarbības projektiem.

Seminārs tiek organizēts Eiropas Komisijas programmas Fiscalis 2020 ietvaros.