VID un Elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāju informācijas apmaiņa turpmāk notiks elektroniski

 Publicēts: 03.05.2013.


Apakšsadaļu izvēlne

Sākot no vakardienas, 2013.gada 2.maija, nodokļu maksātāji, kuri ir VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (turpmāk – VID EDS) lietotāji, informāciju no VID gan nodokļu, gan muitas jomā saņem vēl operatīvāk - elektroniski, jaunizveidotajā VID EDS sadaļā „Sarakste ar  VID”. Lai informācijas saņemšana EDS notiktu vēl operatīvāk, aicinām nodokļu maksātājus noslēgt ar VID papildu vienošanos “Par elektronisko dokumentu parakstīšanu ar elektronisko parakstu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas pakalpojumus” pie jau esošā līguma ar VID par EDS izmantošanu.

Papildu vienošanās ir jāslēdz arī tiem nodokļu maksātājiem, kuri ir reģistrējušies Elektroniskās deklarēšanas sistēmā tiešsaistē (izmantojot eParaksta viedkarti (e-me) vai elektronisko identifikācijas karti (eID), aizpildot vienošanos “Par elektronisko dokumentu parakstīšanu ar elektronisko parakstu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas pakalpojumus”.

Sākot no 2013.gada 2.maija ir veiktas izmaiņas VID EDS, un katram nodokļu maksātājam EDS ir izveidota pastkaste, uz kuru ir iespējams nosūtīt VID izdotos administratīvos akts (arī nelabvēlīgos administratīvos aktus), citus lēmumus, dokumentus (vēstules, pieprasījumus) un informāciju, tajā skaitā informatīva rakstura informāciju. Tie dokumenti, kas tiks ievietoti VID EDS, nodokļu maksātājam papildus ne pa pastu, ne uz e-pasta adresi sūtīt netiks. Izņēmums būs tikai tie gadījumi, ja konkrētais nodokļu maksātājs būs lūdzis VID citu konkrētā dokumenta paziņošanas veidu.

Ieviešot jauno apziņošanas kārtību, tiek saglabāti esošie lietotāju tiesību pārvaldības principi. Ja EDS lietotāja – tiesību pārvaldnieka pārstāvētam nodokļu maksātājam nebūs norādīta saziņas e-pasta adrese, sākumlapā tiks attēlota josla ar lūgumu norādīt saziņas e-pasta adresi. Savukārt tiem EDS lietotājiem, kuri nav tiesību pārvaldnieki, tiks attēlots informatīvais paziņojums bez iespējas ievadīt saziņas e-pasta adresi: „Informācija par Valsts ieņēmumu dienesta izdotajiem administratīvajiem aktiem, lēmumiem un dokumentiem turpmāk tiks paziņota uz nodokļu maksātāja Elektroniskās deklarēšanas sistēmā norādīto e-pasta adresi. E-pasta adresi var ievadīt tikai EDS lietotājs - tiesību pārvaldnieks”. Kamēr tiesību pārvaldnieks nav ievadījis saziņas e-pasta adresi un noformējis pārējo lietotāju tiesības, informācija par VID nosūtīto dokumentu tiks nosūtīta visiem nodokļu maksātāja pārstāvētiem lietotājiem, bet to apskatīt varēs  tikai tiesību pārvaldnieks.

Kamēr nodokļu maksātājs nav noslēdzis papildu vienošanos ar VID, viņam tiks nosūtīti tikai tie dokumenti, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu, un tos būs iespējams pārbaudīt un apskatīt interneta vietnē www.eparaksts.lv. Lai būtu iespējams nodokļu maksātājiem nosūtīt arī to informāciju, kas nav parakstāma ar drošu elektronisko parakstu, aicinām nodokļu maksātājus noslēgt papildu vienošanos “Par elektronisko dokumentu parakstīšanu ar elektronisko parakstu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas pakalpojumus”.

Papildu vienošanās visiem EDS lietotājiem tiks nosūtīta uz viņu e-pasta adresi un gadījumā, ja nodokļu maksātājs piekrīt tajā minētajam, par to iespējams informēt VID vairākos veidos:

  • saglabāt un nosūtīt vienošanos VID ar EDS starpniecību kā nestrukturētu dokumentu;
  • izdrukāt, parakstīt un personīgi vai pa pastu nogādāt jebkurā VID klientu apkalpošanas centrā;
  • parakstīt ar drošu elektronisko parakstu un nosūtīt VID uz to e-pasta adresi, no kuras vienošanās projekts tika saņemts. 

Minētā vienošanās ir pieejama arī VID mājaslapā www.vid.gov.lv sadaļā Elektroniskā deklarēšanas sistēma > Kā kļūt par EDS lietotāju > Līgums, papildu vienošanās, iesniegums, pilnvaras, kur ikviens EDS lietotājs pats to var izdrukāt un parakstītu iesniegt ikvienā tuvākajā VID klientu apkalpošanas centrā.

Vēršam uzmanību, ka, nosūtot EDS lietotājiem īpaši būtisku informāciju, VID darbinieks ziņojumam noteiks augstas prioritātes statusu. Tas nozīmē, ka, saņemot šādu ziņojumu, tā saņēmējam vispirms būs ar to jāiepazīstas, jāatzīmē, ka viņš to ir izdarījis, un tikai pēc tam viņam būs iespējams turpināt veikt citas darbības EDS.

Minētā nodokļu maksātāju apziņošanas sistēma tika ieviesta saskaņā ar likuma „Par nodokļiem un nodevām” 7.2 pantā, kas stājās spēkā 2013.gada 1.maijā, noteikto. Nodokļu maksātāju apziņošanas sistēma ir ieviesta ar mērķi operatīvāk nodot informāciju nodokļu maksātājiem, kā arī ietaupīt valsts resursus.

Atgādinām, ka 2013.gada laikā, lai nodokļu maksātājiem mazinātu administratīvo slogu un vienkāršotu nodokļu saistību izpildi, VID EDS jau ir ieviesti vairāki jauninājumi:

  • no 2013.gada 1.marta EDS ir pieejama jauna vienkāršāka un ērtāka Gada ienākumu deklarācijas forma, kurā tiek „ielasīta” visa VID rīcībā esošā informācija par deklarācijas iesniedzēju;
  • pieejama jauna pievienotās vērtības nodokļa taksācijas perioda deklarācijas forma, kurā apvienoti visi PVN pielikumi un kas paredz arī kontroles mehānismu, kas informēs nodokļu maksātāju, ja tiks pieļautas kļūdas deklarācijas un tās pielikumu aizpildīšanā.

 03.05.2013.

Informāciju sagatavoja: VID Sabiedrisko attiecību daļa

Kontaktinformācija plašsaziņas līdzekļiem pieejama šeit.


Informācija presei