! Pašlaik mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” nedarbojas Android tālruņos

Līdz ar izmaiņām tehniskajos nosacījumos, ko visām lietotnēm nosaka Android operētājsistēmas uzturētājs Google, mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” uz tālruņiem ar šo operētājsistēmu nedarbojas.

Ja lietotne telefonā jau ir uzstādīta, to var atvērt un sākt ievadīt čekus, bet tā nepabeidz uzsākto darbību un čeki nenonāk EDS.

Mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” ļauj visa gada garumā saglabāt čekus un kvītis par attaisnotajiem izdevumiem – izglītību un ārstniecību.

Lietotnē ievadītie maksājuma dokumenti tiek automātiski pievienoti Jūsu gada ienākuma deklarācijai, atvieglojot pašas deklarācijas aizpildīšanu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS).

Lietotne ir pieejama bez maksas App Store.

Kā uzsākt darbu ar lietotni

  • ja Jums ir EDS lietotājvārds un parole, tos var izmantot arī mobilajā lietotnē
  • ja darbam ar EDS izmantojat internetbanku (caur Latvija.lv) vai e-parakstu, pierakstīties mobilajā lietotnē varat ar QR kodu no EDS sadaļas “Iestatījumi” lapā “Profils”. Vispirms datorā ir jāatver lapa ar QR kodu, tad mobilās lietotnes autentifikācijas ekrānā jāizvēlas “Autentificēties ar QR kodu”, kas atver QR koda skeneri. Skeneris jāpietuvina datorā redzamajam QR kodam līdz brīdim, kamēr kods tiek nolasīts un skaņas signāls norāda uz sekmīgu pieslēgšanos

Kā pievienot čekus un kvītis

  1. Mobilās lietotnes sākuma ekrānā jāizvēlas viena no iespējām:
    • nofotografēt attaisnotā izdevuma dokumentu ar fotokameru
    • izvēlēties jau iepriekš nofotografēto attēlu no attēlu galerijas
  2. Pievienot dokumentam nepieciešamo papildu informāciju
  3. Nospiest pogu “Saglabāt”, lai nosūtītu attaisnotā izdevuma dokumenta datus uz EDS.

Visi ievadītie dati nonāk EDS un ir pieejami apskatei un labošanai sadaļā “Attaisnoto izdevumu dokumenti”.

Kā pievienot čekus gada laikā, ja mobilā lietotne nav pieejama? 

  • Izmantojot EDS: attaisnoto izdevumu čekus savai gada ienākumu deklarācijai visa gada laikā var pievienot Elektroniskās deklarēšanas sistēmā sadaļā “Attaisnoto izdevumu dokumenti”, spiežot pogu “Pievienot jaunu dokumentu”.
  • Izmantot e-kvītis funkciju ārstniecības iestādēs: Dati no ārstniecības iestāžu izsniegtajām e-kvītīm automātiski ielasīsies Jūsu gada ienākumu deklarācijā, ja maksāšanas laikā ārstniecības iestādei apliecināsiet, ka vēlaties darījuma datus nosūtīt uz VID.