Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
1
Saņēmējs
Fiziska persona
Saņemšanas ierobežojumi
-

Iesniegums, kas jāaizpilda, lai saņemtu izziņu no Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk-VID) par gūtajiem ienākumiem, lai nodotu šo informāciju kredītiestādei u.c.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Iesniegumu var iesniegt:
    - VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (https://eds.vid.gov.lv/login/ – Dokumenti – No veidlapas – Informācija Valsts ieņēmumu dienestam);
    - nosūtot iesniegumu uz e-pastu vid@vid.gov.lv, kas elektroniski parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu, vai bez tā;
    - iesniedzot iesniegumu papīra formā jebkurā VID klientu apkalpošanas vietā (skatīt www.vid.gov.lv sadaļā "Kontakti");
    - nosūtot iesniegumu pa pastu;
    - pa tālruni.

    Iesniegumā fiziskai personai ir jānorāda:
    - vārds un uzvārds;
    - personas kods vai identifikācijas numurs;
    - deklarētās dzīvesvietas adrese;
    - pieprasījuma mērķis;
    - laika periods, par kuru persona vēlas saņemt informāciju (iepriekšējais vai kārtējais taksācijas gads);
    - informācijas apjomu:
    1. Par iepriekšējo taksācijas gadu iespējams saņemt informāciju par:
    - ienākumiem no algota darba;
    - nerezidenta ienākumiem, izņemot ienākumus no algota darba;
    - ar samazinātu likmi apliekamiem ienākumiem;
    - ārvalstīs gūtajiem ienākumiem;
    - ienākumiem no saimnieciskās darbības;
    - ienākumiem no kapitāla pieauguma;
    - neapliekamiem ienākumiem;
    - citiem apliekamiem ienākumiem.
    2. Par kārtējo taksācijas gadu (sākot no gada sākuma) iespējams saņemt informāciju par:
    - ienākumiem no algota darba;
    - citiem apliekamiem ienākumiem;
    - neapliekamiem ienākumiem;
    - ienākumiem no kapitāla pieauguma.
    - vēlamo informācijas saņemšanas veidu – VID klientu apkalpošanas vietā, elektroniski uz norādīto elektroniskā pasta adresi vai VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā.

    Bez VID darbinieku līdzdalības, persona pati var sagatavot izziņu, izvēloties atbilstošu izziņas veidu VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) sadaļā “Izziņas”. Katra EDS sagatavotā izziņa satur kodu, QR kodu un aktīvo saiti, ar kuru palīdzību jebkurš EDS lietotājs var pārbaudīt izziņas autentiskumu.

  2. Pakalpojuma saņemšana
    VID izskata pieprasījumu 1 darbdienas laikā un atbilstoši vēlamajam izziņas saņemšanas kanālam, kas norādīts iesniegumā, izsniedz izziņu.
    Elektroniski:
    - VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā;
    - nosūta uz pakalpojuma saņēmēja (nodokļa maksātāja) norādīto e-pasta adresi.
    Pa pastu uz pakalpojuma saņēmēja norādīto adresi.

    Ja pieprasījumā nav norādīta pilnīga informācija (piemēram, nav korekti uzrādīti personas dati, ienākuma gūšanas periods u.c.) VID ir tiesīgs atteikt izsniegt izziņu.