Elektroniskās deklarēšanas sistēma (EDS) ir drošs un ērts veids, kā fiziskām un juridiskām personām iesniegt visas nodokļu un informatīvās deklarācijas, kā arī VID adresētus iesniegumus. Papildus dokumentu iesniegšanai EDS piedāvā arī tiešsaistes pakalpojumus – elektronisko algas nodokļu grāmatiņu, izziņas publiskajiem iepirkumiem un dažāda veida pārskatus ar VID rīcībā esošajiem datiem, piemēram, informāciju par nodokļu nomaksas stāvokli. EDS ir bezmaksas pakalpojums un nodrošina datu drošību un precizitāti, kā arī taupa laiku.

Kā kļūt par EDS lietotāju?

Lai reģistrētos par EDS lietotāju tiešsaistē bez VID starpniecības, ir iespējams izmantot kādu no www.latvija.lv piedāvātajām autentificēšanās iespējām – internetbanku, elektronisko identifikācijas karti (eID) vai drošu elektronisko parakstu (eParaksts un eParaksts mobile).

Reģistrācijas brīdī tiek piešķirtas tiesības pārstāvēt sevi kā fizisku personu, kā arī jebkuru juridisku personu, kurā lietotājs pēc VID datiem ir amatpersona vai pilnvarotā persona. Šo metodi var izmantot ne tikai EDS lietotāja reģistrācijai, bet arī kā regulāru autentifikācijas līdzekli sistēmas izmantošanai. Pieslēgties EDS.

Ja neizdodas reģistrēties ar eParaksts mobile, nepieciešams pārbaudīt, vai Jums ir atjaunota mobilā paraksta lietotne tālrunī. Vairāk informācijas eParaksts tīmekļvietnē

Autentificēšanās logs

Ja nav iespējams izmantot kādu no www.latvija.lv piedāvātajām reģistrācijas un autentifikācijas iespējām, VID var piešķirt Jums lietotāja vārdu un paroli EDS lietošanai.
 


1.solis - dokumentu sagatavošana


Jāaizpilda iesniegums par VID informācijas sistēmas lietotāju (-iem), norādot šādu informāciju:

  • EDS klientu – juridisku vai fizisku personu, par kuru tiks iesniegti dokumenti;
  • tiesību pārvaldnieku – lietotāju, kurš varēs gan strādāt sistēmā patstāvīgi, gan rediģēt savas un citu lietotāju tiesības un iestatījumus (ir iespējami vairāki tiesību pārvaldnieki);
  • EDS lietotāju – fizisku personu, kura strādās sistēmā tiesību pārvaldnieka piešķirto tiesību ietvaros;
  • IP adresi – neobligāts lauks, kurā norāda IP adresi vai IP adreses masku, ja ir nepieciešamība ierobežot konkrēta lietotāja pieeju EDS tikai no viena datora vai viena tīkla datoriem.

Lai kļūtu par Akcīzes preču pārvietošanas un kontroles sistēmas (EMCS) lietotāju, jāaizpilda iesniegums par elektronisko administratīvo dokumentu un citu ziņojumu iesniegšanu EMCS

Lai kļūtu par muitas informācijas sistēmu lietotāju, jāaizpilda attiecīgs iesniegums par EMDAS lietotāju saraksta noteikšanu.


2.solis - dokumentu iesniegšana


Sagatavotos dokumentus Jūs varat iesniegt jebkurā Jūsu dzīvesvietai vai darba vietai tuvāk esošajā VID klientu apkalpošanas centrā.


3.solis - lietotājvārda un sākotnējās paroles saņemšana no VID


Iesniedzot iesniegumu papīra veidā un apliecinot savu identitāti (uzrādot pasi vai identifikācijas karti) kā paraksttiesīgai personai, VID piecu darba dienu laikā reģistrēs Jūs EDS un uz iesniegumā norādīto lietotāju elektroniskā pasta adresi nosūtīs lietotājvārdu un sākotnējo paroli. Saņemot lietotājvārdu un sākotnējo paroli, Jūs varēsiet uzsākt darbu EDS.

(!) Svarīgi
VID var atteikt pieņemt Jūsu iesniegumu, ja iesniegumā ir sniegta nepatiesa un/vai kļūdaina informācija, par to informējot Jūs rakstiski (pa pastu) vai elektroniski (pa elektronisko pastu uz Jūsu norādīto elektroniskā pasta adresi).

 


NODERĪGI


Iesnieguma formas, kas paredzētas aizpildīšanai datorā, aizpildīšanai ar roku papīra formātā, kā arī speciālas dokumentu formas iesniegšanai ar virtuālo eParakstu, ir pieejamas sadaļā “Elektroniskās deklarēšanas sistēma/Iesniegumi un pilnvaras”.

Papildu informācija par to, kā pirmo reizi pieslēgties EDS un piešķirt vai mainīt lietotāju tiesības, ir pieejama sadaļā “Elektroniskās deklarēšanās sistēma/Palīgmateriāli”.

Saistītās tēmas: