Nevienu sūdzību mēs neatstājam bez ievērības, jo tās sniedz noderīgu informāciju par iespējām pilnveidot mūsu darba kvalitāti. Jums nav jābaidās izteikt savu viedokli vai neapmierinātību. Mēs nevērsīsimies pret Jums, bet, gluži pretēji, pieņemsim zināšanai Jūsu sniegto informāciju un rīkosimies, lai uzlabotu mūsu pakalpojumu kvalitāti. Ja mēs neesam izturējušies pret Jums profesionāli, pieklājīgi vai godīgi, lūdzam Jūs par to informēt mūs. Jūs varat paļauties, ka, iesniedzot sūdzību, Jūs uzklausīs un Jums būs iespēja izskaidrot situāciju. Mēs ātri un konfidenciāli izskatīsim Jūsu sūdzību un sniegsim savu viedokli, skaidrojumu vai atvainošanos.
Ja Jūsu viedoklis atšķiras no mūsu sniegtā viedokļa vai arī Jūs neapmierina sniegto pakalpojumu kvalitāte, Jums ir tiesības:
- izteikt savu viedokli elektroniski, klātienē vai pa tālruni;
- pieprasīt uzaicināt darbinieka, kurš Jūs apkalpoja, tiešo vadītāju, lai informētu par savu neapmierinātību.
Ja Jūs vēlaties mūs informēt par citiem jautājumiem:
- ja Jums ir aizdomas par pārkāpumiem muitas vai nodokļu jomā vai informācija par mūsu darbinieku pretlikumīgu rīcību, Jūs varat par to ziņot elektroniski;
- anonīmi ziņot par kontrabandu, nodokļu nemaksāšanu vai neatbilstošu mūsu rīcību Jūs varat, zvanot uz mūsu diennakts bezmaksas anonīmo uzticības tālruni vai informēt mūs elektroniski.
Trauksmes celšana nozīmē, ka cilvēks ziņo par tiesību un ētikas normu pārkāpumiem savā darba vietā vai iestādē, ja vien tas neskar tikai viņu personīgi, bet jau plašāku sabiedrības daļu un var kaitēt sabiedrības interesēm. Ziņot par tiesību un ētikas normu pārkāpumiem savā darba vietā vai iestādē, ja vien tas neskar tikai Jūs personīgi, bet plašāku sabiedrības daļu un var kaitēt sabiedrības interesēm, Jūs varat, aizpildot speciālu trauksmes celšanas veidlapu un slēgtā aploksnē ar norādi “Trauksmes cēlēja ziņojums” iesniedzot speciāli tam paredzētā slēdzamā urnā, kas atrodas VID administratīvās ēkas Informācijas centrā 1.stāvā, Talejas ielā 1, Rīgā.
!!! Izsakot savu viedokli vai sniedzot sūdzību, lūdzam Jūs norādīt, uz kuru no Jūsu iepriekš minētajām tiesībām tā ir attiecināma, tādējādi Jūs informēsiet mūs par nepieciešamību veikt uzlabojumus konkrētajos pakalpojumos.
Savukārt mēs sagaidām no Jums taisnīgu un godprātīgu komunikāciju. Ja saskarsmē (klātienē, pa tālruni) uzvedīsieties aizskaroši un provocēsiet uz konfliktsituācijām, nicinoši izteiksieties par valsts varu vai valsts pārvaldi vai mums būs aizdomas, ka atrodaties apreibinošu vielu ietekmē, ierēdnis vai darbinieks, kas sniedz konsultāciju:
klātienē ‒ labvēlīgā tonī mierīgi brīdinās Jūs, ka neuzklausīs tāda veida iebildumus un ir tiesīgs pārtraukt saskarsmi ar Jums, ja nepieciešams, pieaicinot apsardzes darbinieku vai tiešo vadītāju. Izaicinošas un agresīvas rīcības gadījumos darbiniekam ir tiesības vērsties valsts vai pašvaldības policijā konfliktsituācijas novēršanai; pa tālruni ‒ labvēlīgā tonī mierīgi brīdinās Jūs, ka neuzklausīs tāda veida iebildumus un ir tiesīgs pārtraukt sarunu ar Jums.
Rakstveida komunikācijā (EDS vai e-pastā) saskaroties ar godu un cieņu aizskarošu izteiksmi, apvainojumiem pret mūsu darbiniekiem un VID, kā arī citās klientu apkalpošanas situācijās, kas nav minētas šajā standartā, mēs rīkosimies saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un izmantosim likumiskās tiesības sevi pasargāt.