Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
-
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Jebkura persona
Saņemšanas ierobežojumi
-

Klātienē, pa tālruni, rakstiski vai elektroniski sniegta atbilde par Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk-VID) esošo normatīvo aktu piemērošanas jautājumiem, kā arī par VID informācijas sistēmu darbības un lietošanas jautājumiem.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Konsultāciju par VID kompetences jautājumiem var saņemt:
    • klātienē VID klientu apkalpošanas centros tikai pēc iepriekšēja pieraksta, zvanot pa tālruni +371 67120005 (skatīt www.vid.gov.lv sadaļa "Kontakti");
    • telefoniski, zvanot uz VID konsultatīvo tālruni 67120000 (zvanot no Latvijas) vai +371 67120000 (zvanot no ārvalstīm). Telefona sarunai piemēro sakaru operatora noteikto tarifu par zvanu uz stacionāro tālruni. Telefonsakaru operatori maksu par zvanu ietur no brīža, kad tiek piedāvāts izvēlēties sarunas valodu.

    Ja VID klients vēlas saņemt personificētu konsultāciju, nepieciešams pieslēgties Elektroniskās deklarēšanas sistēmai, tās sākumlapā jāizvēlas lauks “Kods telefoniskai identificēšanai”, jānospiež poga “Skatīt” un logrīkā attēlotais unikālais četru simbolu kods, piemēram, “01AB”, jānosauc VID darbiniekam.

    Konsultācijas par vispārējiem jautājumiem, piemēram, par piemērojamām nodokļu likmēm, deklarāciju iesniegšanas kārtību, VID darba laikiem u. tml., VID klientiem sniedz bez identificēšanas;
    • elektroniski, uzdodot jautājumu:
    - VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā, izmantojot sadaļu “Sarakste ar VID”;
    - izmantojot oficiālo elektronisko adresi (e-adresi);
    - nosūtot uz e-pasta adresi vid@vid.gov.lv, parakstītus ar drošu elektronisko parakstu.
    • pa pastu.

    Padziļinātai konsultācijai par kapitāla pieaugumu klātienē VID klientu apkalpošanas centrā var pieteikties fiziskā persona, kura atsavina savu personīgo nekustamo īpašumu, izmantojot VID tīmekļvietnes sadaļu "Kontakti" – “Pieteikties padziļinātai konsultācijai”. Pieteikumā īsi jāapraksta darījumu, proti, vai persona ir rezidents, cik ilgi personai pieder nekustamais īpašums, vai tas ir vienīgais, vai nav citu īpašnieku, vai tas bija izmantots saimnieciskā darbībā, vai ir plānots iegādāties citu nekustamo īpašumu pārdotā vietā, kā arī jānorāda kādā veidā iegūts atsavināmais nekustamais īpašums (mantots, pirkts, saņemts dāvinājumā, iegūts privatizācijas ceļā u.c.).
    Atsevišķos valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (turpmāk – VPVKAC) fiziskai personai ir iespēja saņemt arī attālinātu VID speciālista padziļināto konsultāciju video režīmā jautājumos par kapitāla pieaugumu, kad tiek pārdots personīgais nekustamais īpašums. Informāciju par VPVKAC, kuri nodrošina savienojumu ar VID konsultantu ir pieejama VARAM tīmekļvietnē https://www.varam.gov.lv/lv/attalinatas-iestazu-specialistu-konsultacij…

  2. Pakalpojuma saņemšana
    Konsultācija tiek saņemta atbilstoši pieprasīšanas izvēlei.
    Klātienē VID klientu apkalpošanas vietās (skatīt www.vid.gov.lv sadaļa 'Kontakti").
    VID klientu apkalpošanas centrā vai atsevišķā VPVKAC padziļināta konsultācija video režīmā ar VID konsultantu par kapitāla pieauguma nodokli.
    Elektroniski:
    • VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā;
    • uz oficiālo elektronisko adresi (e-adresi);
    • uz pakalpojuma saņēmēja norādīto e-pasta adresi.
    Pa pastu uz pakalpojuma saņēmēja norādīto adresi.
    Telefoniski.